تبلیغات
اطلاعات درباره ی همه چیز - چرا ثابت نگه داشتن حجم آب بدن مشکل است
 
اطلاعات درباره ی همه چیز
لطفا ما را در تلگرام همزاهی کنید tabadol_arz@
                                                        
درباره وبلاگ

تحلیل تكنیكال و پیش بینی ارز های دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

بیا تو کانال ما

لینک کانال :

tabadol_arz@

مدیر وبلاگ : امیرعلی فتح اللهی
نظرسنجی
لطفا میزان رضایت مندی خود از مطالب این وبلاگ را بیان نمایید





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

چرا ثابت نگه داشتن  حجم آب بدن مشکل است

اما چرا ثابت نگاه داشتن حجم آب بدن در سطح مطلوب آن، مشكل است؟ 
بدن ما مرتب در حال از دست دادن آب است. گواه خوب این مطلب، دفع ادرار از بدن است. علاوه بر این، عرق كردن نیز یكى دیگر از راه هاى خروج آب از بدن است كه در تابستان این حالت بیشتر ایجاد مى شود. مطالعات انجام شده بر روى ورزشكاران نشان مى دهد كه عرق كردن، موجب از دست رفتن ۸/۱ لیتر آب در هر ساعت از ورزش مى شود، اما به طور كلى میزان دفع آب در دیگر افراد به جز ورزشكاران، در اثر انجام فعالیت هاى معمول روزانه مثل راه رفتن یا كمى دویدن كمتر است، باوجود این، عرق كردن و تعریق، عمده ترین منبع و علت خروج آب از بدن و كاهش آن است.
لازم به ذكر است كه 
دفع آب از بدن، حتى وقتى كه هیچ نوع فعالیتى انجام نمى دهیم نیز از طریق پوست انجام مى شود. این حالت از كاهش آب بدن را دهیدراتاسیون ناآگاهانه مى نامند. از دیگر عللى كه مى توانند منجر به بروز دهیدراتاسیون شوند، تاخیر در پاسخ به مكانیسم هایى است كه منجر به بروز تشنگى مى شوند، زمانى كه تشنه مى شویم بدن به مرحله نیمه دهیدراتاسیون رسیده است. در این مرحله، بازگرداندن آب از دست رفته به بدن و رساندن آن به حد مطلوب مشكل تر مى شود.
علایم بروز دهیدراتاسیون كدامند؟ بهترین روش براى آگاهى از وضعیت میزان آب بدن و تغییرات آن، پیگیرى ادرار است. دفع متوسط ادرار در روز ۳ تا ۴ بار مى باشد. چنانچه رنگ ادرار، زرد كمرنگ یا بى رنگ باشد به معناى آن است كه شما به اندازه كافى آب و مایعات دریافت كرده اید، اما اگر رنگ آن تیره بوده و بوى ناخوشایندى نیز داشته باشد، باید بلافاصله یك لیوان بزرگ آب بنوشید و دریافت مایعات را افزایش دهید.
به یاد داشته باشید كه مصرف قرص هاى ویتامین، مى تواند رنگ ادرار را تیره سازد. بنابراین، این احتمال وجود دارد كه با تیره بودن رنگ ادرار، هنوز آب بدن در حد متعادل خود وجود داشته و تغییرى در مقدار آن ایجاد نشده است.
اما اولین علامت كم شدن آب بدن یا دهیدراتاسیون، تشنگى است. زمانى كه كمبود نسبى آب در بدن ایجاد شده باشد، علایمى نظیر سردرد و خستگى خفیف بروز خواهند كرد. كاهش شدید آب بدن با علایمى نظیر تهوع، افزایش ضربان قلب، عدم تعریق، سرگیجه، لرز و سرگیجه خفیف رخ مى دهد. در این حالت، اقدامات پزشكى ضرورت مى یابند.
میزان نیاز به آب در افراد مختلف، متفاوت است. مطالعات نشان مى دهند كه هر فرد بالغ، روزانه به ۵/۱ تا ۲ لیتر آب نیاز دارد كه معادل ۸ لیوان آب در روز مى شود. لازم به ذكر است كه این مقدار آب براى كسى كه در منطقه اى با آب و هواى معتدل زندگى مى كند و داراى فعالیت سبكى نیز هست، مناسب مى باشد. نكته قابل توجه آن است كه با افزایش فعالیت و گرمتر شدن هوا، نیاز به مایعات به طور قابل توجهى افزایش مى یابد.
در این حالت توصیه مى شود كه مقدار بیشترى آب مصرف كنید. براى مثال، روزانه از ۱۰ لیوان آب و مایعات استفاده نمایید.
علاوه بر این، میزان نیاز به آب به مقدار كالرى مصرفى هر فرد در طى شبانه روز نیز بستگى دارد. به طورى كه به ازاى هر یك كالرى مصرف انرژى، بدن به یك میلى لیتر آب نیاز دارد. بنابراین به طور متوسط اگر كالرى مصرفى روزانه را ۲۰۰۰ كالرى در نظر بگیریم، به ۲ لیتر آب در شبانه روز نیاز داریم، اما چنانچه شما بسیار فعال هستید و روزانه ۳ تا ۴ هزار كالرى انرژى مى سوزانید، به ۳ تا ۴ لیتر آب كه معادل ۱۳ تا ۱۷ لیوان آب مى شود، نیاز خواهید داشت. 
به طور كلى مى توان گفت كه مقدار مایعات مورد نیاز، به وزن و سن فرد بستگى دارد. به طورى كه هر چه انسان جوان تر باشد، براى هر واحد از وزن بدنش به آب بیشترى نیازمند است. به عنوان یك راهنمایى توصیه مى شود كه افراد بزرگسال براى هر ۱۰۰۰ كیلوكالرى انرژى حاصل از غذا، هزار میلى لیتر (۱ لیتر) و اطفال ۱۵۰۰ میلى لیتر آب مصرف كنند كه معمولا حدود دوسوم از نوشیدنى ها و باقیمانده آن از غذاهاى جامد به دست مى آید.
یك قاعده تجربى كه براى ورزشكاران كاربرد دارد بر این اصل استوار است كه قبل و بعد ورزش كردن، خود را وزن كنید. به ازاى هر پوند (۴۵۰ گرم) كه از وزن شما كاسته مى شود، حداقل ۲ لیوان آب بنوشید. روش مناسب دیگر، مصرف ۲-۱ لیوان مایعات، ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع فعالیت است.






نوع مطلب :
برچسب ها : چرا ثابت نگه داشتن حجم آب بدن مشکل است، آب، بدن، دهیدراتاسیون، حجم آب بدن،
لینک های مرتبط :




شنبه 25 شهریور 1396 06:04 ق.ظ
Excellent pieces. Keep writing such kind of info on your page.

Im really impressed by it.
Hello there, You have performed an excellent job. I will definitely
digg it and in my view recommend to my friends.
I am confident they will be benefited from this web site.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر